}; (function() { var e = document.createElement('script'); e.async = true; e.src = document.location.protocol + '//connect.facebook.net/sv_SE/all.js'; document.getElementById('fb-root').appendChild(e); }());

Teater, resumé

Här är teatern ur mitt perspektiv ( Gustav den 3. Anckarström, Horn, Ribbing och maskeradbalen!)

Allt började med att vi kom till platsen, hängde av oss kläderna o.s.v
När fler började komma så gick jag, Anna L, Amanda och typ nån mer och bytte om. (ni kan få bilder på gran canaria, mamma har datorn)
Typ en kvart senare så började tatern men innnan det hade felicia hunnit få ett sminkproblem med för mycket puder!
hahaha
Jag gick ut på scenen (krog) Då sjöng vi Käraste bröder....
Då märkte jag att Mr.X (vill inte nämna namn) Inte var där, tänkte typ att han bara bytte om eller nåt.
Men scenerna gick. Sen en scen innan "vår" scen var Mr.X borta! Ingen hittade honom. Albin sprang upp och kollade om han var där. Nopp, hans kläder var borta! Jag och Mr. Y fick göra det hela själva... (fick många kommentarer efteråt att "jag var den so styrde upp det hela") Dessutom när han fösvann började alla tissla och tassla om vart han var, så man hörde knappt vad de sa där framme. Men vi gick ut på scen, troligen ganska nervösa (kommer knappt ihåg, var så livrädd att jag skulle göra fel, skulle nämnligen ta Mr.X repliker!)
Sen började "spelmännen" spela Gubben Noak, men inga killar hade kommit ut (eftersom denna scen också utspelade sig på en krog skulle det vara fler killar ute) Så jag och Mr.Y sjäng själva första versen, dessutom sjöng jag lite ljusare och högre, så det var som att jag hade ett solo! Sen till andra versen kom de andra killarna ut (vilket gjorde det mer som mitt solo) Och tjejerna bakom skärmarna började även sjunga! Sen skulle vi sjuna i Káno. Då hade vi tre grupper. Jag var i tre. Mr.Y i 1 och Mr.X i 2. Men efter två meningar tappade jag bort mig!
Så jag sjöng i 1 istället. Ingen kunde kánot! Skärmarna höll dessutom på att ramla, så tjejerna stod och höll i det. Vilket fick deras röster att låta lite annorlunda.
Scen 9 skulle jag och Mr.Y in igen (det innan var scen 8) då hade vi svarta kappor och det spelades läskig musik av Elin och Amanda så en stor elóge  till de, tror ingen inte fick rysningar!
Lite senare var det maskeradbalen, vi dansade och allt gick helt okej, förutom att skärmen höll på att ramla...Igen...
10 sekunder senare, så sa mr.Y "God afton vackra mask" till kungen (Alex, som tydligen får spela kung i alla teatrar den klassen har gjort! hha)
Jag sköt honom efter det. Sen sprang vi ut, dock gled jag mer inn bakom skärmarna. Men det tog ca 5 sek innan Mr.Y kom in. Han komm inte ut eftersom han inte ville trampa på alla "damers" klänningar, medans jag trampade på minst 3.
En scen gick, hos vapenhandlaren, då passade jag på att byta om så att det såg ut som jag varit i fängelse några dagar.
Sen satte jag mig på en vagn och Vilma (spelade tre roller, en gubbe, en vacker dam och en häst)
drog mig genom hela scenen, medans alla killar ropade KUNGAMÖRDARE! Det var väldigt svårt att hålla masken. Men eftersom man inte kan skilja på mitt skratt och när jag gråter var det bara att sätta händerna framför ansiktet och se ledsen ut medans jag skrattade. Sen sjöng de "så lunkar vi så småningom"
Efter det kollade vi på bilder ifrån klassresan. Sen gick jag hem och var utmattad!
Men jag vill bara säga BRA GJORT! till alla som deltog. Ni skötte det jättebra även fast det inte gick så bra...

Kommentarer
Postat av: Anita

Här finns ett litet videoklipp:



http://www.youtube.com/watch?v=_R2ai14j-h0



2010-11-26 @ 16:07:19
URL: http://emaaaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här, men du måste skriva in några saker först:

Först, skriv ditt namn:
Vill du att min blogg ska komma ihåg ditt namn?

Sen så ska du skriva in din e-post (lugn, den publiceras inte):

Nu så ska du skriva in din blogg/hemsida (om du har någon) så jag kan kommentera din:

Nu är du redo att kommentera!:

Trackback
RSS 2.0